Publicitatea politică: transparenţă și garanţii pentru protecţia drepturilor fundamentale
Numărul 4 Anul 2023ABSTRACT
Political advertising is a field that affects not only individual behaviours but also societies as a whole. The use of new technologies, profiling, automated decision processes, access to data are key elements of political advertising. The article discusses the legislative and judicial safeguards for the protection of fundamental rights, at European and Romanian level.
Keywords: | political advertising, data protection, fundamental rights, targeted advertising, profiling, Cambridge Analytica |
REZUMAT
Publicitatea politică reprezintă un segment care afectează nu doar comportamente individuale dar și societăţi în ansamblu. Utilizarea noilor tehnologii, profilarea, procese de decizii automate, accesul la date sunt elemente cheie pentru publicitatea politică. Articolul discută garanţiile pentru protecţia drepturilor fundamentale, legislativ și jurisprudenţial, la nivel european și, în context, în România.
Legislaţie relevantă: | – |
Cuvinte cheie: |
Citește articolul complet în platforma de documentare juridică Sintact.ro! Solicită un cont demo gratuit completând formularul de mai jos: |